• 6 rad mladým kreativcům

    11. 4. 2017

    Adweek vytvořil povedenou kampaň na podporu mladých kreativců. Vytvořili sérií rozhovorů se světově uznávanými marketingovými specialisty, kteří se v nich podělili o své dlouholeté zkušenosti. Některé vás ohromí svojí jednoduchostí.

    Uznávaní marketingoví specialisté se rozhodli podělit o ty nejvýznamnější rady, které během své pracovní kariéry dostali a kterými by se měli inspirovat mladí kreativci začínající v reklamě.

    Adweek vyzpovídal reklamní veterány, jakými jsou Margaret Johnson, Brent Choi, William Gelner, Patrick Scissons, Tiffany Rolfe a Joaquín Mollá. Podívejte se na video, anebo si přečtete nejdůležitější rady níže.

    VIDEO: http://www.adweek.com/creativity/6-veterans-offer-their-single-best-piece-of-advice-for-young-creatives-in-advertising-today/

    „Sbírejte inspiraci ze všech stran kromě reklamy.“

    Margaret Johnson, chief creative officer, Goodby Silverstein & Partners

    „Jděte do muzea nebo do kina, sledujte dokumentární filmy,“ říká Johnson. „Prostě jen čerpejte inspiraci z různých míst. Čtěte knihy.“

    „Dělejte víc.“

    Brent Choi, chief creative officer, J. Walter Thompson New York

    „Tento business je velmi těžký. A pokud nemáte na to, abyste v tomto boji obstáli a vrátili se druhý den ještě silnější, nemůžete v tomto oboru pracovat,“ říká Choi. „Neustále se snažím vyzývat mladé kreativce, aby skutečně přemýšleli o tom, co mohou udělat navíc. Pouze dělat svou práci už dnes nestačí. Musíte hledat způsoby, jak udělat víc. Ne pro značku, klienta nebo společnost, v níž pracujete, ale především kvůli sobě. Chcete-li být opravdu úspěšní ve svém oboru, musíte vynikat ve své práci i ve svém myšlení.“

    „Najděte si svého mentora. Jděte tam, kde můžete udělat pokrok ve své kariéře.“

    William Gelner, chief creative officer, 180 LA

    „Najděte svého mentora, začněte pracovat v agentuře, kde se lidé stanou vašimi mentory a budete se od nich moci učit,“ říká Gelner. Také dodává: „Všichni trávíme v práci dlouhé hodiny, musíme pracovat o víkendech a zmeškáme stovky příležitostí… Ujistěte se, že to za to stojí a že děláte tu nejlepší práci ve své kariéře.“.

    „Projevte se a zdokonalujte svou práci.“

    Patrick Scissons, global chief creative officer, KBS

    „Se všemi lesklými předměty a nástroji, které jsou v současné době dostupné, se někdy vytratí to nejdůležitější – vyjádření sebe sama. Nebojte se projevit jako spisovatel či kreativec a pracujte na zdokonalení svého díla,“ říká Scissons. „Podle mě je toto jeden z nejdůležitějších rozlišujících aspektů bez ohledu na všechno okolní dění.“

    „Buďte tvůrce“

    Tiffany Rolfe, chief content officer, Co:collective

    „V dnešní době platí více než kdykoliv předtím, že nestačí pouze přijít se skvělým nápadem a čekat, že ho ostatní uskuteční,“ říká Rolfe. „Vy víte, jak uskutečnit věc, kterou chcete. Musíte neustále praktikovat a zkoušet nové technologie, až dosáhnete svého cíle. Neustálé učení se a experimentování je stejně důležité jako proměna vašeho nápadu ve skutečnost.“

    „Neodvracejte se od tvorby.“

    Joaquín Mollá, co-founder and chief creative officer, The Community

    „Umění psát, umění výtvarné režie – je zde mnoho, co by se dalo povědět,“ říká Mollá. „Samozřejmě, že v první řadě miluju nápady. Ale způsob, jakým jsou vytvořeny, je dělá právě tak skvělými. Tvorba je často brána jako samozřejmost.“

    Zdroj: Adweek.com

    Lucka Šafránková

    Lucka Šafránková

    content specialist