• Display reklama: Jaké bannery fungují nejlépe?

    16. 5. 2018

    Display reklama je ideální možností inzerce v případě, kdy chcete zvýšit povědomí o vaší značce, nebo přivést zpět na web zákazníky, kteří vás už znají. V dnešním článku se zaměříme na to, které formáty bannerů fungují nejlépe a jaké požadavky by měly splňovat.

    Bannerová neboli display reklama je jednou z možností placené inzerce, kdy jsou cílovému publiku zobrazovány bannery. Nespornou výhodou display kampaní je masivní zásah (velký počet zobrazení za rozumnou cenu), a proto se výborně poslouží zejména ke zvýšení povědomí o značce. Velmi dobrých výsledků také dosahují u retargetingu (oslovení uživatelů, kteří vás už znají – typicky navštívili váš web, nakoupili u vás, odeslali registrační formulář atd.).

    Display reklamu je dnes možné nasadit v mnoha platformách. Mezi nejvíce používané patří Google AdWords, Adform a Facebook, v České republice pak také Sklik.

    V jednotlivých platformách je většinou možné zvolit různé možnosti nabídek, a to platby za proklik, nebo za tisíc zobrazení.

    Kde se budou reklamy zobrazovat?

    Bannerové reklamy jsou zobrazovány v obsahové síti, tedy na partnerských webech jednotlivých platforem. Většinou se jedná o zpravodajské weby, různé portály a drobné weby s tím, že reklamy jsou zobrazovány na základě nastaveného cílení (dle demografických údajů, zájmů, tematického zaměření, chování atd.). Reklamy na Facebooku jsou pak zobrazovány přímo v kanálu příspěvků nebo v pravém sloupci na Facebooku, v Messengeru, nebo na Instagramu.

    Požadavky na jednotlivé formáty bannerů

    Jednotlivé platformy mají různé požadavky na bannery. Níže uvádíme formáty bannerů, které dle našich zkušeností fungují nejlépe. 

    Formátů bannerů, které můžeme pro tento typ reklamy použít, je mnoho. Následující bannery musí být typu GIF, JPG, PNG, případně HTML5. Velikost bannerů je doporučena do 70kB, ale některé systémy podporují velikost až do 150KB, nebo umožňují použít i větší za příplatek.

    Formát HTML5 je mocný nástroj, ale jeho využití je komplikovanější – pusťte se do něj, jen pokud máte k dispozici programátora, který jej zvládne vyrobit a splnit přesně definované podmínky.

    Pro bannerové kampaně doporučujeme následující formáty:

    300 x 250 – vložený obdélník

    336 x 280 - velký obdélník

    160 x 600 - široký sloupec

    300 x 600 – půlstránková reklama

    970 x250 – reklamní panel

    728x90 - široký banner

    320x100 – velký mobilní banner

    Pro reklamu na Facebooku pak typicky používáme bannery velikosti 1200x628px nebo 600x600px.

    Facebook preferuje na grafické reklamě co nejméně textu. Ideálně žádný, případně ne více než 20 % plochy. Text je možné umístit do facebook příspěvku nad nebo pod samotný obrázek.

     

    Jak vyrobit efektivní bannery?

    Neméně důležitou součástí grafické reklamy je samotný vzhled jednotlivých bannerů. Bannerové reklamy jsou jednou z nejproduktivnějších forem marketingu používaných v dnešním on-line světě. Jsou cenově dostupnou, měřitelnou a velmi účinnou variantou, jak zvýšit povědomí o značce. Na co byste se ale měli zaměřit, aby byly vaše bannery opravdu efektivní?

    • Reklamní sdělení – Na banneru by nemělo chybět sdělení. Všeho moc ale škodí. Doporučujeme proto jedno dobře viditelné sdělení. Tvořte raději jednoduché bannery, které nebudou obsahovat příliš mnoho textu, který bude dobře čitelný.
    • Výzva k akci – Lidé jsou zvyklí klikat na tlačítka. Doporučujeme proto umístit na banner tlačítko s výzvou k akci, jako například „koupit“, „zaregistrovat se“, „chci dárek zdarma“ atd.
    • Kontrastní barvy a atraktivní design – Aby uživatel klikl na váš banner, musí ho na první pohled zaujmout. Vytvářejte proto ideálně bannery v kontrastních barvách, s jednoduchým a atraktivním grafickým designem.
    • Logo společnosti – Ujistěte se, že je logo vaší společnosti dobře viditelné, ale nedominuje nad samotným sdělením nebo výzvou k akci.

    Máte pocit, že vám bannerová reklama přináší pouze vyšší návštěvnost na webu, ale ke zvýšení tržeb nedochází? Banner je pouze jednou z částí kampaně. Ani velmi efektivní bannery nezajistí, že se zvýší vaše tržby, pokud povede na nepřehledný a uživatelsky nepřívětivý web. Dbejte proto na to, aby uživatelé na vašem webu vždy snadno našli informace, které hledají. Vstupní stránka by také měla navazovat na sdělení, které uživatele přes grafickou reklamu přivedlo na váš web.

    Další požadavky a omezení

    I když jsou grafické reklamy poměrně jednoduché, je třeba dodržet několik pravidel, aby nedošlo k jejich odmítnutí. Jak jsme již zmínili výše, většina formátů reklam (kromě Facebooku), musí mít velikost nižší než 150 kB.

    Nedoporučujeme také vytvářet bannery s bílým pozadím bez obrysu, které by mohly být zamítnuty vzhledem k tomu, že mohou splývat s pozadím jednotlivých webů. Vyvarovat bychom se měli také nepovolenému obsahu, jako jsou tabákové výrobky, alkoholické nápoje, erotika a pornografie, omamné a psychotropní látky, zdravotní tvrzení, darování lidských tkání, nelegální SW, on-line sázky, zbraně, duplicitní inzerce, ochrana osobních údajů atd.

    Při animovaných bannerech je důležité dodržet maximální délku animace 30 sekund.

     

    Martina Rosenkrancová

    Martina Rosenkrancová

    konzultant