• Důležitost rebrandingu

    17. 3. 2017

    Rebrandovat starý brand je s příchodem nových technologií, a především digitálního marketingu, rozhodně na místě. Můžete si rapidně zlepšit povědomí o značce. Co ale v případě rebrandingu dělat, a co ne? Jaké potřeby má moderní spotřebitel? 

    Rebranding může být skličující, ale také klíčový úkol. Kvůli jeho náročnosti se mu mnoho podniků snaží vyhnout, nicméně marketingové a komerční benefity, které mohou firmy díky rebrandingu získat, by pro ně měly být dostatečným hybným motivem. Pomocí rebrandingu můžete nabrat nový vítr do plachet. Tento proces je ovšem nutné promyslet z hlediska strategie, vize a správných cílů.

    Rebranding má nezastupitelné místo v digitálním marketingu. S jeho pomocí můžete změnit mnoho aspektů svého podnikání stejně jako to, jak váš brand vnímají spotřebitelé.

    Držte krok s dobou

    Svět digitálního marketingu se stále mění. Ať už se jedná o blogy, sociální média jako marketingový nástroj, nebo rozvoj nových technologií, je klíčové, aby společnosti měly prst na spoušti a držely krok s nejnovějšími trendy. Touto cestou mají větší šanci vyniknout oproti konkurenci.

    Poměrně nedávno firmy vnímaly nabízení internetových služeb jen tak, že jim agentura vytvoří webovou stránku a e-mail. Teď, když digitalní marketing je specializace sama o sobě, která se zaměřuje na psaní obsahu, SEO a reklamu na sociálních médiích, je nutné, aby firmy tuto změnu reflektovaly. A právě rebranding je může dostat na pole digitálního marketingu.

    Modernizace podnikání. Pryč se starým, dovnitř s novým.

    Když přijde řeč na digitální marketing, je nezbytné být stále v obraze. Když například víte, že v lednu 2014 používalo 74 % dospělých sociální sítě a 52 % dokonce  více než jeden kanál, může vám to značně pomoci vytvořit digitální marketing na míru svým potřebám a cílům.

    Dalším skvělým příkladem jsou mobilní telefony, které již překonávají běžné počítače ve využívání internetu. Tento trend donutil Google vytvořit první mobilní web-index, který ovlivní proces digitálního marketingu. V roce 2015 tento technologický gigant zveřejnil algoritmus, který determinuje, jestli je vaše webová stránka optimalizovaná pro zobrazení na mobilech. To může ovlivnit, jak budou vaše odkazy seřazeny ve vyhledávání Google.

    Obsah, sociální média, reklamy apod. se musí zaměřovat na mobily více než kdy dříve. S příchodem virtuální reality do marketingu je na čase přemýšlet o 3D reklamách, které ukážou produkt ze všech úhlů a budou aplikovány na techniku rozšířené reality.

    Co bylo dříve úspěšné, může být již dnes zastaralé a neefektivní. Jestli chcete mít úspěšný rebrand, je nasnadě sledovat požadavky aktuálních trendů a potřeby moderního spotřebitele.

    Vystupte z davu

    Když se zaměřujete na podobnou cílovou skupinu a snažíte se ji přesvědčit téměř identickou zprávou jako vaši konkurenti, může být velmi obtížné pro publikum rozlišit, kde je rozdíl. Dokonce vaše USP (to, co má vaše značka a ostatní ne) nebo logo může být pro spotřebitele velmi obtížné odlišit od ostatních. Správný rebrand to ale může změnit.

    Rebranding může dodat vašemu podnikání individuálnost, díky níž vaše publikum okamžitě pozná, v čem jste jiní oproti ostatním. To vám může pomoci zvýšit zastoupení na trhu, což ve výsledků zlepší povědomí o značce a profit.

    Vaše unikátnost je životně důležitá, oddělte se proto od konkurence a zaměřte se mnohem více na jedinečnost. Co vás dělá speciálními? Proč by si spotřebitelé měli vybrat zrovna vás? Jak se dokážete zviditelnit skrze digitální služby?

    Odpovědi na tyto otázky jsou důležité ve správném plánovaní rebrandu. S rozvojem svého brandu můžete reflektovat své cíle, vize a hodnoty s mnohem větší jasností než dříve. Změňte spotřebitelovo vnímání ve svůj prospěch.

    Rebranding může pozvednout vaši společnost do nových výšin, a co je důležitější, dát jí ten správný směr do budoucnosti. Rebranding nemusí být nutně pouze o nápravách všeho špatného, co se stalo. Může být o tom, že jste stále relevantní, nabízíte moderní služby, jste propojeni s novým i starým publikem, reflektuje vaše cíle a také to, že se dokážete posunout až za hranice svých možností.

    Filip Rys

    Filip Rys

    account executive