• Facebook a 360° videa

    2. 5. 2017

    Dokolečka dokola ... Facebook nyní umožňuje vytvářet a sdílet 360° videa. Co to znamená ve skutečnosti? Můžete si například prohlédnout váš oblíbený koncert ze všech úhlů, sdílet zážitky se svými přáteli se všemi detaily nebo si virtuálně projít zajímavou výstavu.

    A co ve skutečnosti tato videa vlastně jsou? Jsou to videa natočená pomocí speciálních kamer, které dokáží natočit každý možný úhel svého okolí. Videa či fotky v tomto zobrazení nejsou žádnou novinkou. Spousta lidí může znát toto provedení z různých turistických, navigačních nebo realitních aplikací. Většinou jsou známé pod pojmem interaktivní prohlídka.

    Při sledování takovýchto videí si může divák vybrat, co chce zrovna sledovat. Na mobilních telefonech je k tomu využito gyroskopu, který při změně polohy telefonu tento pohyb zaznamená a následně využije k nasměrování pohledu ve videu. Na počítačích to funguje tak, že divák klikne myší na plochu videa a posune kurzor směrem, kterým se chce podívat. Jedná se o podobný princip jako při prohlížení map.

    Videa ve 360° zobrazení, která evokují virtuální realitu, se zdají být nejnovějším trendem v online marketingu. Online marketéři se snaží, aby jejich videa vypadala více interaktivní a živější. Slibují si od toho více lajků, sdílení a vyšší míru sledovanosti.

    Na Facebooku je již mnoho videí vytvořeno tímto způsobem a mají milióny zhlednutí. Stále však chybí nějaký impuls, který vytvoří nový boom ve videoreklamě na Facebooku. Přidávat 360° fotky lze na Facebook jakýmkoliv chytrým telefonem. Funkci s názvem panoramatický snímek má dnes téměř každý mobil. Aby tyto fotky či videa vznikly na profesionální úrovni, je už zapotřebí lepší techniky. Facebook na svých stránkách doporučuje zařízení jako např. Ricoh Theta S, Giroptic 360 Cam či Samsung Gear 360.

    Panoramatická fotka vytvořená mobilním telefonem. – Královský palác - Bangkok

    Co z hlediska online marketingu propagovat přes 360° videa?

    1) Prezentujte produkty přímo v akci

    2) Udělejte promo turistickým destinacím      
         Zatím nejověřenější využití těchto videí. Pro turismus či rekreační zařízení přímo ideální. 

    3) Sdílejte zažitky

    4) Vylepšete videoblogy

    5) Opravdu živé vysílání z kulturních akcí

    Využití je mnoho. Když chcete sdílet něco více než obyčejné video z koncertu, je právě toto snímání pro vás. Z hlediska online marketingu je důležité být co nejzajímavější. S Facebook 360° jste zaručeně o krok blíže k lepšímu oslovení uživatele.

    Filip Rys

    Filip Rys

    account executive