• Facebook představil novinky, které ovlivní online marketing

    19. 6. 2018

    Začátkem května se v Kalifornii konal již 9. ročník konference F8 určené především vývojářům a byly zde představeny plánované funkce na platformách patřících do skupiny Facebooku (Instagram, WhatsApp, Messenger a samozřejmě Facebook). Jaké novinky Facebook chystá a jak tyto změny ovlivní svět online marketingu?

     

     

    Clear History

    Hned na začátku konference vystoupil přímo zakladatel Facebooku, Mark Zuckerberg, který se vyjádřil k nedávným únikům citlivých dat a mimo jiné přislíbil novou funkcionalitu Clear History. Tato funkce dá uživatelům možnost vidět aplikace a weby, se kterými interagují, s tím, že tyto informace budou moci ze svého účtu jednoduše odstranit. Vymazání historie může způsobit problémy s cílením reklam. Přestože inzerenti budou mít stále přístup k demografickým údajům, jistá část informací bude díky této funkci nenávratně ztracena.

    Facebook Analytics

    Důležitou součástí každé úspěšné kampaně jsou měření a analýza dat. A právě proto se Facebook mimo jiné zaměřil na aktualizaci Facebook Analytics, díky které budeme moci lépe sledovat cesty a kanály, kterými uživatelé postupují ke konverzi. Touto cestou chce Facebook inzerentům pomoci odhalit skryté příležitosti ke zlepšení konverzního poměru.

    Facebook také spouští novou mobilní aplikaci Facebook Analytics, která umožňuje přístup k datům kdykoliv a odkudkoliv. Facebook Analytics pomůže inzerentům zjistit, které skupiny uživatelů nejvíce interagují s jejich obsahem. Díky získaným informacím bude možné optimalizovat reklamy tak, aby dosahovaly ještě lepších výsledků.

    Instagram a funkce Explore

    Velmi zajímavý a přínosný pro marketing je také redesign sekce pro vyhledávání na Instagramu.  Aktualizovaná funkce Explore usnadní uživatelům vyhledávání tematicky stejných obrázků. Díky tematickým okruhům se tak uživatelům budou zobrazovat i obrázky, které by se jinak na základě zadaného hashtagu neobjevily. Bude tedy možné mít přehled o hashtazích, které spolu souvisí a lépe optimalizovat vlastní příspěvky.

    Nové funkce v Messengeru

    Facebook nezapomněl ani na čím dál více používanou aplikaci Messenger. Aplikace získá nové funkce, díky kterým bude pro uživatele atraktivnější a použitelnější. Facebook také v rámci Messengeru spustí podporu pro rozšířenou realitu. Výhledově by tak mohly být produkty zobrazovány zákazníkům za pomoci technologie pro rozšířenou realitu v ještě atraktivnější podobě.

    Více informací o chystaných novinkách se dozvíte zde.

    zdroj/foto: f8.com, Programmatic Media

     

    Martina Rosenkrancová

    Martina Rosenkrancová

    konzultant