• Filipovo 2. okénko s Davisem

    17. 7. 2017

    A opět se scházíme u Filipova okénka, tentokrát opět s Davisem. Společně jsme si pro vás připravili výběr tří zajímavých kampaní, které vás zaujmou. Podíváme se například na to, jak se dá uvést nový produkt KFC pomocí slavného seriálu Game of Thrones.

    Na přeplněném a soutěživém trhu je často velmi těžké zlepšit povědomí o značce. Vytvořit něco, co zaujme dnešní společnost, ale zároveň jí to bude blízké, je úkol, který vyžaduje vysokou míru tvořivosti. Jednou z cest je vytvořit charakter, postavu nebo tvář značky, která pro ni bude zároveň synonymem. Když spotřebitel uvidí tento prvek, měl by si nejenom vybavit značku, ale i vlastnosti charakteru, který ji zastupuje.

    Přesně tohoto postupu využili v kampani pojišťovny GEICO. Na americkém reklamním trhu je již jejich postava zelené ještěrky legendární. Poprvé ji použili už v roce 1999. GEICO gecko není jediným charakterem, který kdy zastupoval značku, ale je nejznámějším. Byl již použit v přes 150 reklamách. 

    Další metodou, jak získat ještě větší povědomí o značce, je zapojení známého již existujícího charakteru například z filmu. Je to ovšem spjato s problémy se získáním povolení od autora. Na druhou stranu má tato varianta spoustu pozitiv. U KFC si každý vybaví toho staršího chlapíka s bradkou. Ne každý si však vybaví jméno Colonel Sanders. Proto se KFC rozhodlo použít postavu ze známého seriálu Game of Thrones. Hodor (postava z Game of Thrones) pomohl uvést KFC nový produkt. Více se už dozvíte ze samotného videa.

    Poslední kampaň nezaujala snad nějakou známou tváří, nýbrž větou „Can you hear me now?“. Ne, že by tato věta byla něčím výjimečná, ale je spojena s tváří herce Paula Marcarelliho. Herce, kterého většina Američanů zcela jistě nepozná, ale to se změní, když vyřkne větu „Can you hear me now?“. Marcarelli byl totiž ústřední postavou televizních spotů pro Verizon. Jmenoval se TestMan a působil v těchto reklamách od roku 2002 do roku 2011. V roce 2016 byl však obsazen v reklamách u konkurečního poskytovatele Sprint a měl znova říkat tu samou větu, kterou říkal několik let předtím. Lidem se ihned vrátila vzpomínka na předchozí dlouhotrvající reklamu, a tak měla kampaň Sprintu obrovský úspěch.

    Filip Rys

    Filip Rys

    account executive