• Filipovo 1. okénko s Davisem

    10. 7. 2017

    Tento týden se podíváme na pár kampaní, které spojuje jedno společné. Každá reprezentuje největší výrobce nápojů nejen v Americe, ale i ve světě. Podíváme se společně na pivovar Budweiser, výrobce sportovních nápojů Gatorade a Coca-Colu.

    Už jsem nechtěl být na toto okénko sám, a tak jsem si přizval na pomoc našeho nového kolegu z USA, Davise Houka. Davis je studentem University of North Carolina a poskytne vám zase o trošku jiný pohled na kampaně, které se odehrály ve světě.

    1) Budweiser pomáhá rodinám veteránů

    Společně s organizací Folds of Honor pomáhá Budweiser rodinám, které jsou ve finanční tísni. Tváří celé kampaně je Adam „Kylo Ren“ Driver. Celkově se podařilo darovat již dvanáct miliónů dolarů.

    „A campaign like this has nothing to do with the beer itself, but it makes potential consumers feel good about where they are putting their money. When you can’t decide between nearly interchangeable beers, you might be reminded of this story and feel encouraged to invest your money in a company that values serving those in need,“ komentuje David.

    2) Ty cukry si musíš zasloužit!

    Gatorade se svou kampaní „Burn It to Earn It“ velmi zábavně ukazuje, k čemu jejich nápoj slouží. Je především určený pro sportovce nebo při vydávání zvýšené fyzické aktivity. Na druhou stranu je reklama dvojsečná.

    „This campaign is very funny, which is a great way to gain and keep the attention of your audience, but it’s somewhat counterintuitive that they would discourage people to drink their drink in any context,“ upřesňuje Davis.

    Nápoj Gatorade je čím dál oblíbenější v segmentech, ve kterých původně ani neměl být. Kampaní se chtějí navrátit do starých kolejí a utvrdit veřejnost v tom, že Gatorade je určen zejména pro fyzický výkon, ne jenom na zahnání žízně.

    3) Taste the Feeling

    Kampaň Coca-Coly není, co se stylu týče, ničím novým, ale je zajímavá tím, že spojuje všechny produkty Coca-Cola do jedné kampaně.

    „They advertise the positive emotions that you feel and associate them with good times that are enjoyed with a Coke,“ vysvětluje Davis.

    Ve spotech Coca-Cola používá píseň Taste the Feeling, kterou vytvořili Avicii společně se zpěvákem Conradem Sewellem.

    Filip Rys

    Filip Rys

    account executive