• Jak je to s reklamou na Snapchatu

    25. 4. 2017

    Snapchat má stinné i světlé stránky. Jednou z největších nevýhod je možnost přeskakování reklam. Sepsali jsem pro vás krátký souhrn podstatných informací a zajímavých statistik, podle kterých si můžete udělat o Snapchatu ucelený obrázek.

    Přemýšlíte o reklamě na Snapchatu? Přinášíme vám několik poznatků, které byste měli vzít v potaz, než se do inzerování pustíte.

    Snapchat je relativně nová sociální síť. Zatímco společnosti Facebook a Google jsou už protřelými veterány a mají za sebou bohatou minulost, z níž se mohly učit, Snapchat si svou cestičku teprve vyšlapává. Otázkou ovšem je, jestli jde správným směrem.

    Snapchat neposkytuje inzerentům dostatek tvrdých analytických a publikovaných dat

    Bez údajů o uživatelích je to stejné, jako by obchodníci házeli ve tmě šipkami. Možná terč trefí, ale možná taky ne.

    Pro každého inzerenta je důležité cílit své reklamy na konkrétní diváky. Reklamní platforma Facebooku (i Instagramu) je díky přístupu k obrovskému množství dat jednou z nejvíce robustních sociálně síťových platforem.

    Počínaje letošním rokem společnost Snapchat začala spolupracovat s poskytovatelem dat třetích stran Oracle Data Cloud, a je to poprvé, kdy sociální síť nabídla inzerentům přístup k bohatým uživatelským datům, aby lépe cílili na konkrétní segmenty uživatelů.

    V loňském roce Snapchat spustil Snap Audience Match, který dával inzerentům možnost nahrát vlastní uživatelská data a využívat je při cílení na uživatele. Přestože to byl krok správným směrem, Snapchat zároveň udělal fatální chybu, když dal uživatelům možnost vypnout zobrazování cílových reklam. Obecné reklamy se přitom uživatelům v jejich kanálech zobrazují stále.

    Dalším důležitým reklamním prvkem, který Snapchatu chybí, je schopnost měřit efektivitu reklam. Přestože Snapchat spolupracuje s několika firmami, které poskytují inzerentům tyto údaje, stále nemá možnost sbírat je vnitřně.

    Příjmy ze snapchatových reklam zaostávají za těmi na Facebooku.

    Nyní, když společnost Snap Inc. (SNAP) je veřejně obchodovatelnou, tlak na zpeněžení se zvýšil exponenciálně. EMarketer nedávno oznámil, že společnost Snapchat ve srovnání s Facebookem a společností Google zaznamenala neuspokojivé tržby. Zatímco tito dva "veteráni" mají čas a zkušenosti na své straně, srovnání ukazuje, kolik výdajů musí vynaložit Snapchat.

    Snapchat ztroskotává na poli makertingových influencerů

    Marketingoví influenceři stojí v popředí zájmů inzerentů, a to oprávněně. Lidé vždy hledali rady a tipy, který produkt či služba je kvalitní a lepší, u své rodiny a přátel. Sociální sítě jsou pro inspiraci jako stvořené. Ve virtuálním světě panuje mnoho názorových vůdců, se kterými se uživatelé mohou ztotožnit.

    V loňském roce se objevila řada firem, jejichž náplní práce je propojit inzerenty s influencery. Odborníci předpokládají, že tento byznys do budoucna jen poroste.

    Na sociálních sítích, jako jsou Facebook, Twitter a Instagram, lidé vyhledávají jméno (skutečné jméno) celebrity, a její účet se objeví ve výsledcích vyhledávání. V aplikaci Snapchat musí uživatelé znát uživatelské jméno dané osoby, tedy něco, co není vždy intuitivní (pokud nemáte kontakt v mobilu, nejste v úzké fyzické blízkosti, anebo nepošlete či neobdržíte snapcode).

    Firma inzerující na Snapchatu má jistotu, že se dostane ke své fanouškovské základně, ale má jen málo šancí, že její reklamu uvidí i další uživatelé Snapchatu.

    Snapchat se nachází na spodních příčkách v rámci zájmu marketingových influencerů.

    Nedávná studie na stránkách Bloglovin ukazuje, že inzerenti (obchodníci) se ještě neztotožnili s využíváním Snapchatu v rámci ovlivňování názorů. Z průzkumu vyplývá, že Snapchat používá jen 32 % respondentů. Oproti tomu Instagram 91 % a Facebook 80 % z nich.

    Téměř 70 % uživatelů Snapchatu přeskakuje reklamy

    Snapchat umožňuje svým uživatelům přeskakovat reklamy, a ti toho samozřejmě hojně využívají.  Z průzkumu vyplývá, že 69 % uživatelů přeskakujeme reklamy. Nejčastějšími uživateli Snapchatu jsou lidé ve věku 18 až 34 let. V rámci této kategorie pak dosahuje přeskakování reklamy až 80 %.

    Díky tomu, že Snapchat umožňuje přeskočit reklamy, se inzerujícím firmám nedostává takové pozornosti.

    Studie ukázaly, že většina uživatelů Snapchatu nesleduje brand channel.

    Snapchat je relativně nováčkem na poli sociálních sítí. Jeho rozvoj v rámci zajímavosti pro inzerenty brzdí i fakt, že generální ředitel společnosti Snapchat, Evan Spiegel, je proti tomu, aby se shromažďovalo příliš velké množství dat o uživatelích. Bez těchto dat se ale marketéři neobejdou.

    Lucka Šafránková

    Lucka Šafránková

    content specialist