• Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?

    20. 3. 2019

    Pokud pravidelně spravujete reklamy na Facebooku, pravděpodobně jste se již setkali s jejich zamítnutím. Facebook se totiž při schvalování reklam řídí rozsáhlými pravidly pro inzerci, která je nutné dodržet. Co konkrétně Facebook v reklamách posuzuje a na co byste si měli dávat pozor? 

    Co Facebook posuzuje při schvalování reklam?

    Během procesu schvalování reklam Facebook prověřuje obrázky, text, cílení, umístění reklamy, a dokonce i obsah a funkčnost cílové stránky. Facebook bez problémů odhalí kontroverzní obsah na obrázcích, jako je například přílišná nahota atd. Obzvláště pečliví byste měli být také při volbě slov u reklamy, která může být zamítnuta například v případě, že text obsahuje slova týkající se náboženství, rasy atd.

    Dalším kritériem, které je posuzováno při schvalování reklamy, je cílení. Pokud například inzerujete alkohol, nebo se vaše reklama týká herního průmyslu, je nutné cílit pouze na uživatele starší 18 let. V některých zemích jsou dokonce určitá odvětví zakázána. V takovém případě na ně není možné spustit reklamu vůbec.

    Reklama také nemusí být schválena, pokud cílová stránka nebude plně funkční, nebo nebude odpovídat propagovanému produktu či službě.

     

    Pravidlo 20 % textu na obrázcích

    Významný vliv na výkon reklam má také množství textu na obrázcích. Ideálně by bannery měly být překryty textem maximálně z 20 % s tím, že do textu se počítají také čísla, vodoznaky a logo. Kontrolu překrytí textem provedete snadno pomocí nástroje Kontrola textu na obrázku. Celkem jsou definovány 4 kategorie překrytí textem: OK (reklama je v pořádku a poběží), malé (účinnost reklamy může být slabší), střední (účinnost reklamy může být výrazně slabší), nebo velké (reklama možná vůbec nepoběží).

     

    Zakázaný obsah

    Facebook v zásadách pro reklamu stanovuje také zakázaný obsah. Na Facebooku není možné propagovat nezákonné produkty a služby, tabákové produkty, drogy a související produkty, nebezpečné doplňky stravy, zbraně, munice a výbušniny, obsah pouze pro dospělé (nesmí obsahovat nahotu, vyobrazení lidí ve vyzývavých nebo sexuálně provokativních polohách atd.), zavádějící nebo nepravdivý obsah, kontroverzní obsah, okamžité půjčky atd. Reklamy také nesmí obsahovat vulgární výrazy a gramatické či interpunkční chyby.

     

    Omezený obsah

    Při splnění podmínek je možné propagovat alkohol, seznamku, hazardní hry, loterie, online lékárny, předplacené služby, produkty a služby v oblasti finančnictví a pojišťovnictví, obsah související s politikou a problematikou týkající se národních zájmů, produkty a služby související s kryptoměnou, léčbu závislosti na drogách a alkoholu, či produkty a plány pro redukci hmotnosti. Například při propagaci alkoholu je nutné dodržet místní zákony. V některých zemích jsou dokonce reklamy zmiňující alkohol zakázané.

    Pro úspěšnou kampaň na Facebooku tedy doporučujeme prostudovat Zásady pro reklamu, vyhnout se zakázanému obsahu a v případě omezeného obsahu splnit stanovená pravidla. Pro požadovaný výkon kampaní je vhodné vytvořit graficky atraktivní obrázky, které budou v ideálním případě pokryty textem maximálně z 20 %.

     

    Martina Rosenkrancová

    Martina Rosenkrancová

    konzultant