• Jak zvýšit výkon reklam pomocí UTM parametrů?

    9. 11. 2018

    UTM parametry jsou velmi užitečným nástrojem pro sledování úspěšnosti placené reklamy. Jak nám ale mohou pomoci zlepšit výkon kampaní? Jaké informace obsahují a jak je využít v remarketingu?

     

    UTM parametry si můžeme představit jako textové řetězce, které jsou připojovány k URL adrese. V Google Analytics pak díky těmto parametrům můžeme odhalit, ze kterých reklam uživatelé na web přišli.

    Pomocí UTM parametrů je možné sledovat následující vlastnosti:

    ·        utm_source – zdroj, ze kterého uživatelé přicházejí na web (např. vyhledávač, název newsletteru atd.).

    ·        utm_medium – druh marketingového kanálu (např. cpc)

    ·        utm_campaign – název kampaně

    ·        utm_content  - název reklamy, reklamní sestavy atd.

    ·        utm_term  - klíčové slovo (takto označujeme jakoukoliv další podúroveň kampaně)

    K čemu jsou UTM parametry dobré?

    UTM parametry jsou zpravidla využívány v jakýchkoliv placených kampaních (RTB, reklama na Facebooku, e-mailing atd.) pro lepší sledování jejich výkonu. Právě díky UTM parametrům snadno zjistíte, které kampaně vám fungují nejlépe (z jakého zdroje dochází nejčastěji ke konverzi, jaká je míra okamžitého opuštění u návštěv z jednotlivých kampaní atd.).

    Kde najdete informace o zdrojích návštěvnosti, které jste označili v UTM parametrech?

    Na základě informací z UTM parametrů je možné zobrazit si jednotlivé zdroje návštěvnosti přímo v Google Analytics, a to v kartě Akvizice-kampaně-všechny kampaně. V tomto pohledu uvidíte počet návštěv z jednotlivých kampaní, míru okamžitého opuštění, kolik stránek jednotlivé návštěvy v průměru navštívily, průměrnou dobu trvání návštěv a v případě nastavení cílů také počet návštěv, které stanovené cíle splnily (např. dokončili objednávku).

    Vyhodnocujte data a zvyšte efektivitu vašich kampaní

    Díky UTM parametrům získáte více informací o jednotlivých návštěvách z konkrétních kampaní, které pak můžete využít jak při tvorbě dalších akvizičních kampaní, tak při remarketingu. Můžete tak například cílit na uživatele, kteří klikli na reklamu, ale nedokončili nákup. 

    Martina Rosenkrancová

    Martina Rosenkrancová

    konzultant