• Kouzelné tlačítko buy now

    5. 4. 2017

    Komerce na sociálních sítích je začínající, ale rychle se rozvíjející součást online marketingu. Jednoduché tlačítko Buy now přeměnilo komunikaci na sociálních sítích a proměnilo ji na nákup přímo na stránce.

    Komerce na sociálních sítích je začínající, ale rychle se rozvíjející součást online marketingu. Jednoduché tlačítko Buy now přeměnilo komunikaci na sociálních sítích a proměnilo ji na nákup přímo na stránce.

    Dle Kevina Northa, CEO společnosti zaměřené na analytiku Terapeak, je sociální komerce stále v začátcích v porovnání s ostatními možnostmi online komerce. „Jestliže je pole působnosti příliš rozebrané, musí marketéři a obchodníci promyšleně investovat do sociální komerce. Vzhledem k tomu, že tento trh ještě není rozebraný, může být poměrně jednoduché zjistit potřeby spotřebitele a zároveň je i uspokojit,“ tvrdí North.

    Manažer marketingových komunikací pro Terapeak Aron Hsiao řekl pro Social Pro Daily:

    Sociální komerce je ještě stále divokým západem a její charakter je ve své prezentaci poměrně undergroundový. Zeptejte se zákazníků, kde chtějí uskutečnit svůj příští online nákup. Řeknou vám buď Amazon, nebo eBay. Zeptejte se jich, kde chtějí uskutečnit svůj příští nákup za použití sociálních sítí a většina z nich bude mít problém na tuto otázku odpovědět.“

    Běžný zákazník zatím není schopen rozlišit sociální média a e-komerci. Amazon a eBay jsou příbuzní  velkoobchodů. Sociální média jsou ovšem více viděna jako místo k socializaci a menší počet nabídek produktů, které se na nich objevují, vytváří spíše pocit blešího trhu.

    5 pravidel, jak přimět spotřebitele nakupovat na sociálních sítích

    Aron Hsiao doporučuje řídit se následující pokyny:

    Vytvořte kontakt: Propojte svou aktivitu na sociálních sítích s tradičními kanály prodeje, informujte zákazníky o nové nabídce a zajištujte podporu.

    Vytvořte místo prodeje: Odstraňte obavy z nezabezpečeného nákupu na sociálních sítích tím, že nabídnete síť zajištěných míst prodeje. Vytvoříte tím důvěru založenou na tom, že nejste firmou fungující pouze na sociálních sítích.

    Nabídněte různorodost: Zajistěte více nákupů skrze sociální média a informujte své zákazníky o nových produktech a službách, které nabízíte. Nezapomeňte jim také říci o dalších možnostech nákupu přes jiné obchodní kanály a webové stránky.

    Buďte integrovaní: Vaše reference musí být vidět i na sociálních sítích, na kterých obchodujete. Zákazníci by měli mít možnost získat informace o svém nákupu a jeho historii přímo na daném médiu bez ohledu na platformu.

    Zajistěte podporu a interakci: Zajištěním podpory přes všechna sociální média a interakcí s publikem v pravidelných intervalech můžete získat základní kameny pro budoucí úspěch své firmy v sociální komerci.

    Přes všechny výhody sociální komerce je více než pravděpodobné, že nás čeká ještě dlouhodobá cesta za přijetím mainstreamovými uživateli. Sociální komerce již teď exceluje v jistých oblastech dle Hsiaa. „Sociální komerce bude zcela určitě mainstreamem pro určité druhy produktů. Zejména těch, které jsou luxusního či lifestylového charakteru. Tyto produkty lidé milují a rádi je přiřazují ke svým identitám a obdivují je spolu s přáteli – což je to, o čem celé sociální sítě jsou.“

    Bohužel je nepravděpodobné, že by sociální komerce ve stavu, ve kterém je, zajistila každou věc, kterou zákazník potřebuje.

    Filip Rys

    Filip Rys

    account executive