• Neohrožená dívka

    12. 3. 2017

    Americká agentura se pustila do boje proti genderové nevyváženosti profesního manažerského prostředí. Před slavného newyorského bronzového býka postavila malou holčičku s odhodlaným výrazem. A ta se ihned stala opravdovým hitem všech sociálních sítí. 

    Bronzového býka na newyorském Manhattanu si asi každý vybaví. V předvečer Mezinárodního dne žen přibyla tomuto býkovi společnost. Před býka se hrdě a neohroženě postavila bronzová holčička, která se mu dívá odvážně přímo do očí.

    To, že zde socha neohrožené dívky vyrostla pod rouškou tmy právě před MDŽ, není náhoda. Bronzová holčička stojící před býkem je symbolem ženského vedení a uplatnění žen v oblasti podnikání. Dívka symbolizuje rovnoprávnost žen a mužů a upozorňuje společnost, že je důležité prosadit více žen do vedoucích a výkonných pozic ve firmách.

    Soška dívky se okamžitě stala hitem a objektem zájmu fotoaparátů. Instagram se začal zanedlouho plnit množstvím fotek s hashtagem #fearlessgirl.

    Zdroj: Instagram.com

    Jedná se o pozoruhodný a téměř ojedinělý průlom v oblasti reklamy v kategorii financí.

    Kdo za touto kampaní stojí?

    Kampaň připravila americká agentura McCann pro svého klienta State Street Global Advisors k oslavě výročí „Gender Diversity Index“.

    Investiční společnost SSGA patří mezi nejvýznamnější firmy v USA v rámci genderové rovnosti a disponuje vysokým procentem žen ve vrcholovém managementu. Firma věří, že genderová diverzita mezi manažery je nejen symbolická, ale zejména praktická, a vede k větší finanční prosperitě podniku. „Je to o důležitosti,“ říká šéf marketingu v SSGA Stephen Tisdalle. „ O důležitosti investorova portfolia v návaznosti na naše opatření vůči událostem na kapitálovém trhu a o důležitosti zodpovědného investování. Jsme firma, která věří v principy zodpovědného vedení, a chceme náš postoj promítat do všeho, co děláme - obzvlášť když se to týká našeho závazku investování v rámci ESG (Environmental, Social and Governance - princip zodpovědného vedení firmy z hlediska přírody, společnosti a transparentního a legálního vedení firmy samotné – pozn. Programmatic Media). Umístění „The Fearless Girl“ v epicentru světového dění finančních trhů nepomáhá pouze k propagaci našeho závazku prosadit více žen do vedení společností, ale také ustanovuje zajímavý emoční a racionální aspekt k zodpovědnému investování.“

    Detaily:

    Klient: State Street Global Advisors

    Agentura: McCann NY

    Umělec (zhotovitel sochy): Kristen Visbal

    Zdroj: Adweek.com

    Lucka Šafránková

    Lucka Šafránková

    content specialist