• Proč by měl být Facebook součástí vaší marketingové strategie?

    17. 10. 2019

    PPC kampaně v Google Ads jsou stále oblíbenou a velmi efektivní platformou k propagaci produktů a služeb online. Součástí marketingové strategie by ale měly být také PPC reklamy na Facebooku, které inzerentům poskytují široké možnosti cílení a vytvoření různých typů reklam zaměřující se na velmi rozdílné strategie.

     

    Facebook by měl být součástí marketingové strategie každé firmy. Bez ohledu na odvětví, zákazníci tuto sociální síť denně využívají. Například v České republice Facebook využívá cca 5 milionu uživatelů, z toho 52 % žen a 48 % mužů. Nejvíce uživatelů je ve věku 25 až 44 let.

    Uživatelé se již také naučili, že na Facebooku stačí kliknout na obrázek produktu, který se jim líbí, s tím, že si ho mohou ihned koupit. Facebook poskytuje dokonalý reklamní prostor od brand kampaní až po lead generation (získávání kontaktů na potenciální zákazníky). Na Facebooku tedy můžete vytvořit různé typy kampaní s rozdílnými strategiemi. Velmi efektivní jsou například nákupní kampaně nebo remarketing. Stejně tak je možné vytvořit kampaň na sbírání leadů.

    Facebook navíc oproti klasické PPC reklamě v Google Ads nebo v Skliku nabízí více možností cílení. Kromě návštěvnosti webu můžeme zvolit také instalaci aplikace, zhlédnutí videa, povědomí o značce, dosah, reakci na událost, návštěvnost obchodu, prodeje z katalogu a další. Díky širokým možnostem cílení a Facebook poskytuje vysokou flexibilitu v nastavení kampaně a produkty či služby mohou být představeny většímu množství potenciálních zákazníků.

    Reklamy na Facebooku tedy nabízí spoustu možností a jsou vhodné pro širokou škálu typů podnikání.

    Přesné cílení kampaní

    Nespornou výhodou reklam na Facebooku je velmi přesné cílení. V rámci kampaní na Facebooku je možné cílit na vlastní okruhy uživatelů (například zde můžeme vyloučit uživatele, kteří v posledních 30 dnech provedli nákup atd), lokality, věk a pohlaví, jazyk (v jakém jazyce uživatelé Facebook používají), fanoušky vaší stránky, zájmy a chování uživatelů atd. Je možné vytvořit si také vlastní konverze (například zobrazení děkovací stránky po dokončení nákupu).

    Jaké metriky byste na Facebooku měli sledovat?

    V rámci kampaní Facebook umožňuje sledovat mnoho užitečných metrik, které jsou důležité pro průběžnou optimalizaci a zlepšování výkonu. Metriky, které doporučujeme sledovat, by se v první řadě měly odvíjet od stanovených cílů kampaně. Reklama, která má vysoký počet prokliků, může finálně prodat méně, než reklama s nižším počtem prokliků. 

    Pokud kampaně nepřináší požadované výsledky, je třeba zjistit, proč. Důvodem může být špatné cílení, málo atraktivní kreativa, zavádějící obsah, špatný claim, ale také samotný produkt nebo cílový web. Spoustu informací, které mohou pomoci odhalit nedostatky kampaně, je možné získat například ze statistik v Google Analytics.

     

     

     

    Martina Rosenkrancová

    Martina Rosenkrancová

    konzultant