• Sliz jako hit Instagramu

    7. 5. 2017

    Sliz na Instagramu? Nový trend doslova pohltil celý Instagram. Uživatelé tvoří videa, kde vyrábějí sliz nebo ho používají. Je to ale pouze fenomén, nebo je za tím něco jiného? Podívejte se komu se zvedli prodeje po nástupu tohoto hitu.

    Příspěvky o slizu nejvíce pomáhají společnostem, které produkují suroviny, z nichž se sliz vyrábí. Jedná se zejména o firmy Michaels, Elmer's a McCormick & Co. Všechny tyto firmy zaznamenaly prudký nárůst zájmu o suroviny, jež jsou pro výrobu krásného, barevného a oku lahodícího slizu zapotřebí.

    Michaels je královnou společností ve výrobě třpytek, flitrů, lesků a všelijakých dalších ozdob. McCormick & Co se zabývá objevováním různých chutí a v rámci tvorby slizu pracují s potravinářskými barvivy, jejichž prodej se v lednu a únoru zvýšil o 12 %. „Naše kuchyně testovaly asi 50 různých slizů," říká senior communications director Laurie Harrsen, " a zjistili jsme, že mnoho receptů dostupných online je příliš tvrdých a gumových." Zdaleka největší přínos ze slizové situace má společnost Elmer, bezpochyby proto, že vyrábí lepidlo. A to je základní surovinou při tvorbě slizu.

    Sliz prezentovaný společnostmi Michaels, Elmer's a McCormick & Co není jen zábava, ale je také vhodný pro děti. Vzorce nahrazují sodu, která údajně v březnu vedla k popálení jedenáctileté dívky z Massatchuses, za borax.

    Toto je také důvod, proč by měly firmy zvážit, zda se chtějí svézt na vlně slizového trendu. Jedna věc je, že produkt musí být bezpečný, další otázka ale je, jestli firma chce svůj produkt pro dospělé (jako třeba holící pěnu) spojit s dětskou cílovou skupinou. 

    Instagram mění pojímání slizu

    Navzdory silnému mediálnímu okamžiku je slizové šílenství jen návratem staré vlny tohoto pobláznění. V polovině 70. let firma Mattel vyrobila hračku s názvem „Slime“ (sliz). V roce 1980 Nickelodeonova show You Can’t Do That celkem rutinně pokrývala celebrity slizem. A všechny tři známé díly ze série Krotitelé duchů měly jako stěžejní téma sliz.

    Současný trend, na kterém se ve velké míře podílí také Instagram, změnil pojímání slizu. Sliz jako speciální efekt prezentovaný v televizi se nyní stal předmětem homemade videí. Díky Instagramu a dalším sociálním médiím a videím můžeme snadno slizovat doma s pomocí speciálních výukových ukázek.

    Lucka Šafránková

    Lucka Šafránková

    content specialist