• Slovníček pojmů z online marketingu

    1. 8. 2018

    Svět online marketingu zahrnuje nepřeberné množství marketingových pojmů. Abyste lépe rozuměli tomu, o jakých metrikách, postupech a systémech s vámi mluvíme, připravili jsme pro vás základní slovníček marketingových pojmů, na které se nás nejčastěji ptáte.

     

    Bannerová reklama

    Bannerová reklama je formou placené inzerce, kdy jsou cílovému publiku zobrazovány bannery. Tuto formu reklamy je dnes možné nasadit v mnoha systémech, jako jsou například Google Ads (původně Google AdWords), Adform, Facebook nebo Sklik.

    PPC reklama

    Typ online reklamy, kdy inzerent neplatí za zobrazení reklamy, ale za proklik na web. Nejznámějšími systémy pro správu PPC reklam v ČR jsou Google Ads a Sklik.

    RTB

    Real time bidding je způsob nákupu impresí display display reklam formou aukce v reálném čase.

    DSP

    DSP je zkratkou pro Demand Side Platform. Jedná se o systém, který inzerentům slouží k plánování a správě online kampaní.

    SSP

    SSP je zkratkou pro Supply Side Platform. Tato platforma slouží jako systém nabídky reklamních prostor pro publishery.

    Imprese

    Pojmem imprese je označován počet zobrazení banneru.

    Kliknutí

    Počet kliknutí na reklamu.

    CTR

    CTR je poměrem mezi kliknutím na reklamu a impresemi (počtem zobrazení reklamy).

    CPC

    Cena za kliknutí.

    Konverze

    Počet dosažených cílů. Pomocí této metriky můžeme měřit například přihlášení k odběru newsletteru, vyplnění formuláře, objednávky, vložení zboží do košíku atd.

    Konverzní poměr

    Konverzní poměr udává, kolik % uživatelů, kteří klikli na reklamu, provedli konverzi.

    Martina Rosenkrancová

    Martina Rosenkrancová

    konzultant